KIDERÜLT: KEVESEBBET FACEBOOKOZTUNK 2018-BAN
Miért veszít népszerűségéből a Facebook? És miért tarol az Insta? Egy kutatás kimutatta: így neteztek az emberek 2018-ban! Azt vizsgálták, hogy ki mennyit használja a Facebookot, az Instragramot vagy éppen a WhatsAppot. Megállapították, hogy drámai mértékben változtak a szokások. Az eredményeket mi is elemezzük!
[ 1. ] Kevesebbet neteznek
2018-ban kevesebben használták a közösségi médiát általában, mint a korábbi években. Ez azért is érdekes adat, mert 2018-ig évente 3-5 százalékkal nőtt a közösségi média használata. Vagyis 2017-ben csúcsot döntöttek a plaformok, 2018-ra viszont az emberek kicsit megunták és visszavettek. Ebben persze az is benne lehet, hogy a fiatalok ma már inkább az üzenetküldő platformokat használják: WhatsApp, Facebook Messenger, Snapchat.
[ 2. ] Zuhan a Facebook
A legnagyobb platform népszerűsége nagyot csökkent! 2017-ben még a válaszadók 67%-a mondta azt, hogy használja a Facebookot. Ez az arány 62%-ra apadt. A fiataloknál ennél is durvább a csökkenés: a 12-34 korosztályában 15%-kal csökkent a Facebook felhasználói bázisa 2018-ban.
[ 3. ] Csökken a Twitter
A Twitter fennállása óta 2018 volt az első év, amikor csökkent a felhasználók száma és aktivitása. A minta a Facebookét követi: 2016-ban és 2017-ben még növekedtek, de 2018-ban már csökkentek. Az adatok alapján a 12 évnél idősebb amerikaiak 21 százaléka használja a Twittert ez a hatodik legnépszerűbb közösségi platform az Egyesült Államokban.
[ 4. ] Tarol az Instagram
A fotóalapú platformok egyre népszerűbbek. 2017-ben a fiatalok 19%-ának a Snapchat, 18%-nak pedig az Instagram volt a kedvene. 2018-ra jött a nagy ugrás: Snapchat 29%, Instagram 22%. Vagyis miközben a fiatalok körében a Facebook egyre kevésbé népszerű, egyre többen használják azokat az alkalmazásokat, amelyek fotóalapúak. Minél fiatalabb egy felhasználó, annál inkább kommunikál képekkel!
[ 5. ] A fotó mindent visz!
Mindezekből következik, hogy tarol a fotóalapú közösségi média, vagyis a képek és a videók több embert érdekelnek, mint a szövegek. Persze az összes platformon lehet képeket posztolni, de csak három van, ami szinte erre épül: az Instagram, a Snapchat és a Pinterest. Talán nem véletlen, hogy éppen ez az a három platform, amely növekedni tutott 2018-ban. Eközben a szöveges platformokat kevesebben használják! F. Takács István viselkedéselemző | vezető coach
Comments